۲۴۶۲

«‌آی‌س‌یو» سرنوشت یک جوان پس از دریافت واکسن فایزر

یک جوان ۱۹ ساله استرالیایی پس از دریافت دومین دوز از واکسن فایزر، در آی‌سی‌یو بستری شد.

به گزارش صبح نو به نقل از «jpost»، یک جوان ۱۹ ساله استرالیایی پس از دریافت دومین دوز از واکسن فایزر، در آی‌سی‌یو بستری شد.

هنوز با اطمینان تأیید نشده  که التهاب به عنوان یک عارضه جانبی برای واکسیناسیون ایجاد شده است؛ کلینیک پزشکی فوریت‌های پزشکی «Terem» (ترم) روز دوشنبه گزارش داد، جوان 19 ساله به دلیل میوکاردیت - التهاب عضله قلب - در بیمارستان پنج روز پس از دریافت دوز دوم واکسن ویروس کرونا، در بیمارستان بستری شد.

طبق  گزارش کلینیک، هنوز تأیید نشده است که التهاب به عنوان عارضه جانبی واکسیناسیون ایجاد شده، با این حال، طبق گفته انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده، تعدادی از موارد میوکاردیت مرتبط با  کووید ۱۹ گزارش شده است.

عبدالهادی فاروجه، مدیر بخش پزشکی ترم ، گفت: «این واقعیت که علائم بلافاصله پس از واکسیناسیون شروع می‌شود، این سوء ظن را ایجاد می‌کند که واکنش ایمنی ممکن است باعث التهاب شود».
مرد جوان یکشنبه شب قبل از انتقال برای ادامه درمان به مرکز پزشکی شامیر در تزریفین، در یک مرکز پزشکی در ترم  تحت درمان قرار گرفت.

به گفته پزشک این کلینیک، این جوان از زمانی که دوز دوم واکسن فایزر را دریافت کرد، دچار ضربان قلب تند، تنگی نفس و دردهای شدید در بازوی چپ شد.

براساس گزارش‌های موجود، این جوان ۱۹ ساله هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته است.

دیدگاه‌ها
دیدگاه تازه‌ای تایید نشده است...